close



前兩天在youtube上聽到這首歌,覺得對於社會上的小人物描素的很真實
這首歌是youtube上小有名氣的網路歌手"Jon Lajoie"寫的,歌詞最主要是在
敘述一個小人物沒有有錢的生活,名貴的跑車,美女左擁右抱,和義氣相挺的朋友
他有的只是存在銀行的600塊,平凡的生活和一個守規矩的人生

這首歌的歌詞裡講到很多平凡人生活上碰到的問題,和處理問題的態度
把小人物心態用饒舌的方式表達的淋漓盡致,歌詞也運用了饒舌樂
一貫的特色,就是金錢,跑車,美女,和調情高手這種"亮金金"令人羨慕的大人物稱號
前後呼應一比較之下,就顯得非常遜,也非常好笑,但這也是讓我覺得它有趣的地方
大家可以聽聽看!

歌詞翻譯by: Chris & Vera


Jon Lajoie-Everyday Normal Guy (平凡小人物) 

[*****]
I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

Nothing special about me Mother Fu*ka
我沒什麼特別的,Mother Fu*ka

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

When I go to the clubs I wait in line Mother  Fu*ka
當我去clubs我必須要排隊,Mother Fu*ka

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

I got 600 dollars In the bank Mother  Fu*ka
我的銀行裡有600塊,Mother Fu*ka

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

And my sexual performance is an average
我的炒飯能力也普普通通而已


I work at customer service for a phone company
我是電話公司裡的小職員

I make 12 bucks an hour but that's all I need
我一個小時賺12塊,不過我也夠滿足了

I live in a small apartment on a quite street
我住在一個安靜社區的小公寓裡 

I don't go out too much I like to watch TV
我是宅男,我喜歡看電視

I cant afford a car I use public transportation
我買不起百萬名車,只能搭千萬大巴代步

I don't mind I read till I reach my destination
在公車上我有打發時間的好方法

sometimes a newspaper, sometimes a book
有時我會看報紙,有時我也會看書

the amount of money I save this sh*t  is off the hook
我存錢是為了有一天能夠應對突發狀況

And i am not very good with the women
我對女人沒有一套

I'm a pretty shy person and I'm average looking
我是個非常害羞的人,長的也很菜市場

last time I had sex was in 2003
最後一次''愛愛''是在2003年

and I am ashamed to admit but it wasn't free
雖然我不太願意承認對方是我花錢買來的



[*****]
I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

I get nervous in social situations Mother Fu*ka
我不喜歡交際應酬,因為我會緊張,Mother Fu*ka

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

I get constipated once a month Mother Fu*ka
我每個月總會便秘一次,Mother Fu*ka

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

And i make pretty good spaghetti sauce Mother Fu*ka
我很會做義大利麵醬汁,Mother Fu*ka

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

and I get scared when I go see the dentist
看牙醫我會嚇的屁屁ㄔㄨㄚˋ



I'm the "Pauly Shore" of everyday life
我的生活就像''哭到死也不會紅的小配角''

easily forgettable and I am not very liked
容易被忘記,也不討人喜歡

I have an "According to Jim" personality
我的個性就像電視劇"According to Jim"一般

I'm as entertaining as a fu*king STD 
如同''七桃後得菜花''一樣是個笑話

if you wanna mess with me I think you probably can
如果你想要找碴,我想你絕對沒問題

because I am not confident and i am weak for a man
因為我保證是個弱不禁風的小孬孬

I'll just roll up in a ball while you kick me in the back, yeah
我也準備好被你K成火車頭

honestly I probably wont fight back
我不會反擊,你要把我打成香菇頭,豬頭,火車頭,Potato,Tomato,或是蓮蓬頭都行 

And I don't have many friends that would back me up
我沒有什麼會罩我的朋友

My friend Steve would but he doesn't look very tough
屎地夫或許會,不過他看起來不怎麼強就是了

Steve: "You want some of this bitch?"
屎地夫:怎麼樣,有種來啊

If you rarely get laid put your hands up
如果你不常炒飯,把你的手舉起來

If you're not well paid put your hands up
如果你賺的不多,把你的手舉起來

If you got a pet cat put your hands up
如果你有養貓,把你的手舉起來

and if you got a bad back put your hands up
如果你閃到腰,把你的手舉起來



Jon: "I hurt my back 2 summers ago moving a fridge 
旁白:前年夏天,我在搬冰箱的時後不小心閃到腰
and ever since then it just not the same...you know it... it gets...It gets pretty sore"
從那一年開始一切都改變了,你知道到的,從那之後,我就常常腰酸背痛

[*****]
I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

My parents are really nice people Mother Fu*ka
我的父母是都是慈濟裡的師兄師姐,甘溫喔~

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

I am somewhat afraid of heights Mother Fu*ka
我有一點懼高症,Mother Fu*ka

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

I like the show greys anatomy Mother Fu*ka
我喜歡看電視劇"實習醫生",Mother Fu*ka

I am just a regular everyday normal guy
我只是個平凡小人物

and I am pretty good at making paper planes
我超會摺紙飛機


arrow
arrow
    全站熱搜

    fourleggedchris 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()