close

給老娘說清楚!!!

 

 

 

去年12月 布蘭妮才剛發行了恢復神識 從新出發的大作"Circus"

好不容易擺脫爆肥妮頭銜 正想大改壞形象的時候 想不到專輯中的

歌曲又受爭議 被媒體痛批敗壞社會風氣....

布蘭妮這一次的專輯中 準備列入第3波主打的"If U Seek Amy"(如果你找到愛咪)

因為歌詞裡的一句 All of the boys and all of the girls are begging to If U Seek Amy

而受到爭議 因為乍聽之下好像愛咪是個很重要的人物 所以大家都想找到她

但是換一個方式 把歌詞的速度加快 就會變成不雅的髒話- If U Seek Amy 就會變成 F.U.C.K Me

難怪會受到爭議 不過 我覺得這種文字遊戲的歌曲很特別 就像她上一張專輯裡的"Piece of me"一樣

有"破碎的我"和"有種來找碴"的呼應 想要挑戰媒體 又想搏取同情 歌曲要表達的意思完全由歌迷決定

堪稱絕妙之歌啊!!!

 

Britney Spears - If U Seek Amy

 

 

 la la la la la la la la
啦啦啦啦啦啦啦啦
la la la la la la la la
啦啦啦啦啦啦啦啦


Oh baby baby have you seen Amy tonight?
oh 甜心寶貝 你今晚有看到愛咪嗎?
Is she in the bathroom? Is she smokin up outside?
她在廁所裡補裝 還是在外面哈草遊蕩?
Oh baby baby does she take a piece of lime
oh 甜心寶貝 她是不是在吧台那兒嫌晃?
For the drink that Ima buy her
為我請她喝的那杯酒上 加上一片檸檬提香
Do you know just what she likes so?
你知道她喜歡什麼嗎?

Oh oh tell me have you seen her
喔拜託 快告訴我你有沒有看見她
Cuz Im so-oh oh
因為我好~慌
I cant get her out of my brain
我現在只想找到她
I just wanna go to the party she gon go
因為我得去參加 她也要去的那個轟啪
Can somebody take me home?
有沒有人可以送我回家 ?
Ha ha he he ha ha ho
哈哈嘻嘻哈哈 厚

Love me, hate me
愛我吧 忌妒我吧
Say what you want about me
人人都想佔有我啦
But all of the boys and all of the girls
激動鼓譟 大聲的叫
are begging to If U Seek Amy
他們不要愛咪 他們要的是 i 咪

Love me, hate me
愛我吧 忌妒我吧
But cant you see what I see?
你白目嗎? 沒看到啊?
All of the boys and all of the girls
眾人激動鼓譟 大聲的喊
are begging to If U Seek Amy
她們不要愛咪 她們要的是 俺的咪咪...
(Love me, hate me)
(愛我吧 忌妒我嘛)

Amy told me that's shes gonna meet me up
愛咪與我相約今晚一起艷惑全場
I dont know where or when and now their closing up the club Oh~
但是現在崔某伊郎 那係杯安怎艷惑八郎?
Ive seen her once or twice before she knows my face
我們見過一兩次面 印象閃過彼此交識的目光
But its hard to see with all the people standing in the way oh~
她不是璧花 只是躲在人群中 怕被情敵呼巴掌

Oh oh tell me have you seen her
喔拜託 快告訴我你有沒有看見她
Cuz Im so-oh oh
因為我好~慌
I cant get her out of my brain
我現在只想找到她
I just wanna go to the party she gon go
因為我得去參加 她也要去的那個轟啪
Can somebody take me home?
有沒有人可以送我回家 ?
Ha ha he he ha ha ho
哈哈嘻嘻哈哈 厚

Love me, hate me
愛我吧 忌妒我吧
Say what you want about me
人人都想佔有我啦
But all of the boys and all of the girls
激動鼓譟 大聲的叫
are begging to If U Seek Amy
他們不要愛咪 他們要的是 i 咪

Love me, hate me
愛我吧 忌妒我吧
But cant you see what I see?
你白目嗎?沒看到啊?
All of the boys and all of the girls
眾人激動鼓譟 大聲的喊
are begging to If U Seek Amy
她們不要愛咪 她們要的是 俺的咪咪...
Love me, hate me
愛我吧 忌妒我嘛

oh Say what you want about me
oh 激動的鼓譟聲響
Oh but cant you see what I see
oh 白目看不見的激情熱浪
Yeah say what you want about me (about me, about me)
ya 激動的鼓譟聲響 (激情 激情 愛咪 i 咪)


So tell me if you see her
如果有看到她 告訴我她生在何方
(if you knew what she was wearing and what she was like)
(如果你知道她穿什麼服裝 或是長的怎麼樣)
Cause Ive been waiting here forever
因為我會在這兒等到地老天荒
(if you knew if she was going out of line)
(如果你知道她在誰的心中蹓搭)
Oh baby baby if u seek Amy tonight
oh甜心寶貝 如果你有見到她
Oh baby baby well do whatever you like
oh甜心寶貝 別錯過我這朵嬌花
Oh baby baby baby
oh甜心 甜心寶貝
Oh baby baby baby
oh甜心 甜心寶貝

 

歌詞翻譯:正是在下

arrow
arrow
    全站熱搜

    fourleggedchris 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()